Prowadząc sklep internetowy głównym celem każdego sprzedającego jest bez wątpienia zwiększenie sprzedaży. Co za tym idzie najważniejsze jest by serwis cieszył się dużą popularnością, był często odwiedzany przez użytkowników, którzy dokonują zakupu, czyli uzyskał wysoką wartość współczynnika konwersji.

W dobie rosnącej konkurencji coraz ciężej jednak o pozyskiwanie ruchu na stronie. Zdarzają się również sytuacje w których mimo dużego ruchu, strona nie wykazuje wysokiego współczynnika konwersji. Optymalizacja konwersji eCommerce, z pewnością pomoże na zwiększenie efektywności Twojego serwisu.

Czym jest optymalizacja konwersji?

Optymalizacja konwersji eCommerce to m.in. działania, dzięki którym użytkownicy na stronie sklepu internetowego wykonują większą liczbę działań, które kończą się np. na składaniu zamówień, czy zapisie do newslettera. 

Co może przekładać się na niską wartość współczynnika konwersji? 

  • zbyt długi czas ładowania się strony
  • nieintuicyjny, zbyt skomplikowany interfejs 
  • wyskakujące okienka 
  • nieciekawe, niskiej jakości treści, opisy na sklepie
  • niewłaściwy układ produktów w kategoriach i menu strony
  • zbyt długi proces zakupowy 
  • inne błędy w kodzie

Optymalizacji konwersji - co można osiągnąć? 

  • większy ruch na stronie
  • większy procent odwiedzających pozostanie w witrynie przez dłuższy czas 
  • większy procent odwiedzających dokona zakupu na Twojej stronie
  • większy procent odwiedzających będzie zaangażowanych w interakcje na Twojej stronie
  • większy procent odwiedzających wróci ponownie na Twoja stronę