Budowanie marki w mediach społecznościowych jest czymś wręcz wymaganym, by zdobyć zaufanie potencjalnego klienta.
W dobie popularyzacji social mediów nikogo nie zdziwi fakt, że odgrywają one ogromną rolę w prowadzeniu biznesu i są istotnym narzędziem pozyskiwania klientów.
Większość konsumentów, chcąc dowiedzieć się czegoś o nowo poznanej firmie, przed dokonaniem zakupu sprawdzają jej konto na Facebooku czy Instagramie. Dotyczy to zarówno sklepów tradycyjnych, jak i ecommerce. Poznanie sposobu prowadzenia profilu na mediach społecznościowych, przekonuje bardziej i wzbudza więcej zaufania, niż poznanie firmy z podstrony “o nas” na ich serwisie.
Odpowiednia prezentacja biznesu na portalach społecznościowych jest więc niezwykle ważna, ponieważ mocno buduje świadomość marki w oczach potencjalnych klientów.
W jaki sposób social media marketing wspomaga eCommerce?
Social media już od jakiegoś czasu wspomagają sprzedaż internetową, jednak od niedawna pewnym stało się, iż sprawdzają się również świetnie jako kanał sprzedaży.
Nie jesteś pewny czy warto inwestować w prowadzenie profilu Twojego sklepu w mediach społecznościowych?
Poznaj korzyści jakie daje dobrze prowadzony social media marketing:
- Buduje świadomość i wiarygodność marki, w tym jej rozpoznawalność i zaufanie do niej.
- Zwiększa zasięg treści i ruch na Twojej stronie.
- Pozwala na dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Dzięki opcji targetowania Twoje produkty trafią do osób faktycznie nimi zainteresowanymi.
- Pozwala na bezpośrednie, prostsze interakcje i budowanie relacji z klientami, dzięki wiadomościom prywatnym i komentarzom, zamiast wysyłania emalii.
- Skraca ścieżkę zakupową i sprawia, że ryzyko, iż potencjalny klient się rozmyśli, jest mniejsze.
- Dzięki statystykom z social mediów możesz stale monitorować skuteczność Twojej strategii marketingowej.
Social media marketing - co możemy dla Ciebie zrobić?
Jeśli nie posiadasz konta na portalach społecznościowych lub zauważyłeś, iż mimo długiego prowadzenia profilu Twojej marki nie przyniosło to znaczących rezultatów - w obu przypadkach służymy pomocą.
Pomożemy Ci w założeniu i prowadzeniu social mediów twojego eCommerce. Przeanalizujemy dotychczasową strategię marketingowa dotycząca tych kanałów i zaproponujemy ewentualne zmiany lub całkiem nowy sposób budowania wizerunku w mediach społecznościowych.