Trafiony i chętnie kupowany produkt to gwarancja sukcesu każdego sklepu. Chcesz sprzedawać w Internecie, ale nie wiesz jakie produkty mogłyby odnieść największy sukces? Zobacz co najlepiej odnajduje się na rynku i w co warto zainwestować uruchamiając swój nowy sklep online.
Handel internetowy stale i niezwykle szybko się rozwija, a swoimi możliwościami przyciąga zarówno sprzedawców jak i rzeszę klientów. Według raportu E-commerce w Polsce za rok 2021 od Gemius zakupy online są doceniane przez Internautów zwłaszcza za ogromną wygodę, oszczędność czasu oraz szeroką ofertę produktów.
Jak podaje powyższy raport w ubiegłym roku osoby kupujące w Internecie stanowiły aż 75% wszystkich badanych internautów. Z pewnością na wzrost zainteresowania zakupami online wpłynęła pandemia, która sprawiła że przyzwyczajenia zakupowe konsumentów uległy zmianie.
Zatem co najlepiej sprzedaje się w Internecie?
Prawdą jest, że w Internecie można sprzedawać praktycznie wszystko z wyjątkiem produktów zakazanych, jednak aby odnieść sukces warto rozeznać się jakie produkty konsumenci kupują najchętniej.
Poniżej przedstawiamy listę wybranych kategorii produktów, które cieszyły się największą popularnością wśród kupujących w sieci. Bazowaliśmy na danych zebranych w raporcie Gemius E-commerce w Polsce za 2021 rok.
1. Odzież, akcesoria oraz wszelkie dodatki modowe
Jak wynika z raportu Gemius aż 73% Internautów wskazywało odzież, akcesoria i dodatki jako najchętniej kupowane produkty przez Internet. Ta kategoria produktów już od lat cieszy się dużym zainteresowaniem praktycznie na całym świecie. Ubrania są wyjątkowo chętnie kupowane nawet pomimo braku możliwości zmierzenia danego elementu garderoby. Wszystko za sprawą usprawnionej polityki zwrotów, którą wdrożyły sklepy internetowe, aby rozwiązać ten problem.
Dobrym patentem na znalezienie trafionego produktu jest stałe śledzenie trendów. Przykładem jest pandemia. W trakcie jej trwania wzrosło zainteresowaniem odzieżą do pracy zdalnej. Trend ten nadal może się utrzymywać, ze względu na wprowadzenie większej elastyczności w sposobie pracy i możliwości pracy hybrydowej. W tej kategorii produktów możliwości jest naprawdę bardzo dużo, a chętnych do zakupu jeszcze więcej. Łatwo znaleźć tutaj swoją niszę np. projektując unikalne wzory lub fasony - wszystko zależy od naszej kreatywności!
Co warto sprzedawać w tej kategorii?
- Ubrania do pracy zdalnej (wygodne dresy, długie bluzy)
- Odzież z wysokiej jakości materiałów wytwarzana w sposób ekologiczny
- Ubrania oryginalne, własne unikalne wzory i fasony
- Odzież spersonalizowana (Druk na żądanie - Print on demand)
- Odzież sportowa
2. Obuwie
Zaraz po odzieży najchętniej deklarowaną kategorią zakupową było obuwie, którą wskazało 61% kupujących. Choć obuwie, tak samo jak odzież potrzebuje przymiarki, to jednak nadal jest chętnie kupowanym produktem w Internecie. Wiąże się to z elastycznymi możliwościami zwrotu w przypadku źle dobranego rozmiaru, którą oferują sklepu online. Tak samo jak przy odzieży, tutaj również jest szerokie pole do popisu.
Co warto sprzedawać w tej kategorii?
- Wkładki do butów
- Buty sportowe
- Klapki
3. Kosmetyki oraz perfumy
Kosmetyki to zdecydowanie dobry wybór jeśli chodzi o sprzedaż przez Internet. Dochodowe są zwłaszcza produkty do pielęgnacji oraz kosmetyki kolorowe czyli m.in. wszelkiego rodzaju kosmetyki do makijażu. Warto rozważyć także sprzedaż kosmetyków wegańskich czy preparatów nie testowanych na zwierzętach tzw. cruelty free. Tego rodzaju produkty stają się coraz bardziej popularne i propagowane wśród społeczeństwa. Sporą popularnością cieszą się także perfumy, choć na tle kosmetyków wypadają trochę słabiej. Jak podaje raport Gemius na zakup kosmetyków oraz perfum w ubiegłym roku zdecydowało się 57% ankietowanych.
Co warto sprzedawać w tej kategorii?
- Naturalne kosmetyki
- Kosmetyki wegańskie
- kosmetyki cruelty free
- Olejki i pasty do włosów
- Kosmetyki do pielęgnacji brody
4. Książki, płyty oraz filmy
Zainteresowanie w tej kategorii jest dość duże. Konsumenci bardzo chętnie kupują rozmaite książki właśnie przez Internet, zarówno o tematyce edukacyjnej, psychologicznej jak i typowe powieści. Można też zauważyć wzrost zainteresowania książkami w wersji elektronicznej. Popularne są również płyty oraz platformy udostępniające szeroki wybór filmów i seriali takie jak np. Netflix. Jak wynika z raportu tą kategorię wskazało 56% badanych osób.
5. Sprzęt RTV/AGD
Sprzęt RTV i AGD choć są to produkty droższe, wiele osób decyduje się na zakup takiego sprzętu właśnie przez Internet. Pordukty z tej kategori dużo szybciej niż dawniej trzeba wymieniać, przez to i coraz częściej sięgają po nie konsumenci. Jak podano w raporcie połowa ankietowanych zakupiła lub ma w planach zakupić sprzęt z tej kategorii.
Co warto sprzedawać w tej kategorii?
- Oczyszczacze powietrza
- Odkurzacze
- Klimatyzatory
- Pralki
- Lodówki
6. Artykuły dziecięce oraz zabawki
Artykuły i zabawki dla dzieci to także trafione rozwiązanie. Zainteresowanie tą kategorią wskazało 41% konsumentów kupujących w Internecie. Zabawki cieszą się popularnością już od lat. Kupowane z okazji urodzin lub Dnia Dziecka stanowią z pewnością trafiony prezent dla najmłodszych. Warto postawić na tą kategorię, a w szczególności na zabawki edukacyjne zwłaszcza w okresie przedświątecznym.
Co warto sprzedawać w tej kategorii?
- Zabawki edukacyjne
- Zabawki drewniane
7. Telefony, smartfony, tablety oraz akcesoria GSM
Telefony, tablety i cały wachlarz rozmaitych akcesoriów do tego rodzaju sprzętu cieszy się ciągłym zainteresowaniem wśród konsumentów. Technologia stale się rozwija i na rynek wychodzą coraz to nowsze modele, a do każdego z nich powstają odpowiadające im akcesoria. Jak wynika z raportu Gemius tego rodzaju produkty zakupiło lub ma w planach zakupić 41% badanych.
Co warto sprzedawać w tej kategorii?
- Etui do telefonów
- Słuchawki bezprzewodowe
- Głośniki bluetooth
- Smartwatche
- Ładowarki indukcyjne
- Szkła hartowane
- Sprzęt przydatny do pracy zdalnej (laptopy, tablety, myszki, klawiatury, kamerki internetowe)
Jak zawęzić daną kategorię i znaleźć pomysł na produkt?
Decydując się na określony produkt, który zainteresuje i będzie cieszył się popularnością wśród odbiorców warto na bieżąco sprawdzać aktualne trendy. Możesz je monitorować m.in. za pomocą takich narzędzi jak:
Google Trends - jest to bardzo wygodne i darmowe narzędzie, które pokazuje najczęsciej wyszukiwane hasła przez użytkowników Internetu. Nie wymaga logowania, jedyne co musisz zrobić to wpisać interesujący Cię produkt w pole wyszukiwania. Przed wyborem określonego asortymentu warto zrobić choć uproszczoną analizę rynku i sprawdzić zainteresowanie danymi produktami, a w tym pomoże Ci właśnie Google Trends.
Google Ads - przydatny tu będzie głównie Keyword Planner czyli planer słów kluczowych, dzięki któremu będziemy mogli sprawdzić ilość wyszukiwań przypisanych konkretnej frazie. Jest on darmowy, jednak aby z niego skorzystać wymagane jest założenie konta.
Trade Watch - narzędzie przydatne do przeanalizowania sprzedaży na Allegro. Oferuje raporty oraz statystyki sprzedażowe np. według trendów w sprzedaży czy słów kluczowych. Narzędzie posiada klika pakietów, ale dla osób sprawdzających tylko własną sprzedaż jest bezpłatne.