Tegoroczny Black Friday był niezwykle owocny dla sklepów opartych o platformę Shopify!
Shopify ogłosiło rekordowe wyniki sprzedaży podczas Black Friday w 2022 roku. Jak wynika z informacji zawartych na blogu Shopify sprzedawcy, którzy postawili swoje sklepy na tej platformie SaaS osiągnęli sprzedać w dzień Czarnego Piątku wynoszącą łącznie 3,36 miliarda USD. Sprzedaż była liczona od rozpoczęcia Black Friday na terenie Nowej Zelandii, do jego zakończenia w Kalifornii.
Jak podaje Shopify wynik sprzedaż uzyskany na tegorocznym Czarnym Piątku jest o 17% większy niż w 2021 roku. W szczytowym momencie, czyli o godzinie 12:01 czasu wschodniego sprzedawcy odnotowali łączną sprzedaż sięgającą aż 3,5 miliona USD na minutę.
Sprawdźmy jakie najważniejsze globalne wskaźniki wymienia Shopify na swoim blogu:
- Szczytowy moment - godzina 12:01, sprzedaż łączna 3,5 miliona USD na minutę.
- Kraje oraz miasta, gdzie odnotowano najwyższą sprzedaż - USA, Wielka Brytania, Kanada oraz takie miasta jak: Londyn, Nowy Jork i Los Angeles.
- Najchętniej kupowane kategorie produktów - odzież i akcesoria, zdrowie i uroda oraz dom i ogród.
- Średnia cena dokonywanych zakupów - 102,31 USD (105,10 USD przy stałej walucie).
- Zamówienia transgraniczne - wynosiły 15% wszystkich zamówień.
- Sprzedaż POS - odnotowano wzrost o 27% w porównaniu z Czarnym Piątkiem w 2021 roku.
Shopify podaje także, że warto odwiedzić stronę datastories.shopify.com. Sprawdzimy tam jak mocno platforma Shopify wpływa na światową sprzedaż w świecie e-commerce.
Jak wynika z danych Shopify sprzedawcy posiadający sklepy oparty o to rozwiązanie mają się z czego cieszyć. Jeśli więc jesteś zainteresowany powyższą platformą, chcesz zbudować nowy sklep lub planujesz przeprowadzić migrację na Shopify, skontaktuj się z nami! Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytani.