Prowadzenie biznesu na platformie Shopify wymaga pewnych kosztów. Platforma, jako oprogramowanie SaaS, nie udostępnia bowiem swoich usług za darmo. W porównaniu jednak, z innymi rodzajami oprogramowania, jest to bardzo wygodne, ponieważ za comiesięczną opłatę, nie musimy martwić się o wiele aspektów technicznych, a wszystkie czynności związane z prowadzeniem działalności możemy wykonywać z jednego miejsca. Chcąc założyć swój sklep na Shopify, na pewno zadajesz sobie pytanie, ile to tak naprawdę kosztuje i czy cena abonamentu to cały koszt, jaki musimy ponieść?
Shopify - rodzaje pakietów i ceny
Standardowo Shopify posiada 3 plany, skierowane do różnych rozmiarów i etapów Twojego biznesu : Basic, Shopify i Advanced.
Każdy z nich oferuje:
- Zbudowanie od podstaw funkcjonalnego sklepu Shopify, bez konieczności kodowania.
- Nielimitowaną ilość produktów, które można dodać do sklepu.
- Zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży z poziomu panelu Shopify (m.in. Facebook, Instagram)
- Możliwość śledzenia zapasów, zarządzania personelem i nie tylko w systemie POS all-in-one.
- Dostęp do interfejsu API.
- 24-godzinne wsparcie Shopify przez 7 dni w tygodniu, za pomocą e-maila oraz czatu na żywo w języku angielskim.
Różnice w poszczególnych pakietach polegają głównie na liczbie kont pracowników mogących zarządzać sklepem oraz ilości lokalizacji (punktów odbioru sklepu).
W planie Advanced uwzględniona jest usługa „Third-party calculated shipping rates”(na niższych planach możliwa do uruchomienia za dodatkową, roczną dopłatą), która pozwala na darmową integrację strony z zewnętrznymi firmami kurierskimi, oraz usługa “Duties and import taxes”, dzięki której cła i podatki importowe zostaną oszacowane przy kasie, aby zapewnić klientom przejrzystość kosztów całkowitych. Plan Basic natomiast w porównaniu do innych nie posiada usługi “Ecommerce automations”. Oznacza to, że w przypadku tego pakietu nie jest możliwe zautomatyzowanie zadań i budowanie przepływu pracy i wciąż większość rzeczy trzeba wykonywać manualnie.
Niezależnie od tego jaki pakiet wybierzesz na początku, w każdym momencie możesz go zmienić, bez dodatkowych opłat za zmianę.
Shopify jako platforma SaaS, nie jest darmowym oprogramowaniem i wymaga opłaty za możliwość korzystania z usług platformy. Rozliczenia za korzystanie z Shopify dokonywane są w miesięcznych opłatach subskrypcyjnych, które można w każdym momencie anulować. Aby, nie płacić kolejnej raty wystarczy, wyłączyć płatności przed końcem cyklu rozliczeniowego.
W zależności od lokalizacji płatności można dokonywać w jednej z poniższych walut:
- Euro (EUR)
- Funty brytyjskie (GBP)
- Dolary amerykańskie (USD)
- Rupie indyjskie (INR)
Skupmy się jednak na jednej walucie, konkretnie na tej, w której dokonywane są rozliczenia w Polsce i przestawmy ceny planów w USD. W nawiasach po przeliczeniu na PLN po aktualnym kursie: 5,01 zł na dzień 00.00.0000
- Plan Basic - 24 $/miesięcznie (108,32 zł/ miesięcznie*)
- Plan Shopify - 69 $/ miesięcznie (311,44 zł/ miesięcznie*)
- Plan Advanced - 299$/ miesięcznie (1 349,60 zł/ miesięcznie*)
Oprócz comiesięcznego subskrypcyjnego modelu płatności za oprogramowanie, możliwe jest przesunięcie cyklu rozliczeniowego na coroczny lub dwuroczny. Wybierając opcję opłacenia całego roku lub dwóch lat z góry, Shopify przyznaje różne procentowe zniżki od każdego pakietu Shopify. W przypadku opłaty za cały rok dostaniemy -10 % zniżki, a ceny poszczególnych pakietów będą wyglądały następująco:
- Plan Basic - 252$/ rocznie, 21 $/miesięcznie (1137,45zł/ roczniie*)
- Plan Shopify - 744$/ rocznie, 62 $/ miesięcznie (3358,19 zł/ rocznie*)
- Plan Advanced - 3 192$/ rocznie, 266$/ miesięcznie (14407,73 zł/ rocznie*)
*po kursie 4,5137 z dnia 16.11.2022
Czym różnią się plany Shopify?
Plany Shopify |
Basic |
Shopify |
Advanced |
Cena | 24$/mies. | 69$/mies. | 299$/mies. |
Dostępne funkcje | |||
Sklep internetowy | + | + | + |
Nielimitowane produkty na sklepie | + | + | + |
Ilość kont pracowniczych | 2 | 5 | 15 |
Wsparcie telefoniczne, mailowe i przez czat 24/7 | + | + | + |
Wiele kanałów sprzedaży | + | + | + |
Lokacje zasobów | maks. 4 | maks. 5 | maks.8 |
Manualne tworzenie zasobów | + | + | + |
Kody zniżkowe | + | + | + |
Certyfikaty SSL | + | + | + |
Automatyczny system przypominania o porzuconym koszyku | + | + | + |
Karty podarunkowe | + | + | + |
Dostępne raporty dot. wyników sklepu |
Podstawowe |
Standardowe |
Zaawansowane |
Usługa obliczania stawki za wysyłke od zewnętrzych dostawców | - | - | + |
Segregacja i grupowanie klientów | + | + | + |
Automatyzacja marketingu | + | + | + |
Nieograniczone kontakty | + | + | + |
Automatyzacja działań eCommerce | - | + | + |
Zarządzanie rynkiem międzynarodowym | + | + | + |
Domeny rynkowe i podfoldery | + | + | + |
Tłumaczenie sklepu na wiele języków | + | + | + |
Automatyczny przelicznik walut | + | + | + |
Lokalne metody płatności | + | + | + |
Ustalanie cen produktów zależnie od rynku | + | + | + |
Oszacowanie cła i podatków importowych przy kasie | - | - | + |
Shopify w swojej ofercie posiada również alternatywy dla powyższych pakietów, skierowane do przedsiębiorstw, które do prowadzenia działalności nie potrzebują aż tylu opcji co w pakiecie Basic lub wręcz przeciwnie, do prowadzenia sprzedaży internetowej potrzebują bardziej zaawansowanej i rozwiniętej platformy niż w pakiecie Advanced.
Sprawdź:
- Shopify Plus
- Shopify Starter
Za co nie płacimy, wybierając Shopify?
Gdy zdecydujesz się na założenie swojego sklepu internetowego, głównie na start, ale i w ciągu prowadzenia działalności musisz liczyć się z pewnymi kosztami, które ciężko pominąć. Jednak zakładając sklep na Shopify. nie będziesz musiał obciążać swojego portfela rzeczami takimi jak:
- instalacja i konfiguracja sklepu - W każdym z pakietów Shopify nie płacisz za instalacje sklepu. Działając samodzielnie, w cenie subskrypcji możesz skonfigurować cały sklep, tworząc go np. na jednym z darmowych motywów Shopify.
- hosting i bezpieczeństwo- Opłacone są również comiesięczne koszty hostingu i bezpieczeństwa. Shopify zapewnia bezpieczny, nieograniczony hosting ecommerce oraz certyfikat SSL i certyfikaty bezpieczeństwa koszyka na wszystkich planach z wyjątkiem Starter.
- przepustowość- Nie poniesiesz również opłat za większą przepustowość hostingu. Wszystkie plany Shopify oferują nieograniczoną (odpowiednio dobrana dla Twojej witryny) przepustowość za darmo.
- aktualizacje - platforma Shopify stale przeprowadza aktualizację oprogramowania i dba, by wszystkie funkcje były zgodne z obecnymi wymogami, niezależnie od kosztów abonamentu. Twój sklep nieustannie się rozwija i rośnie, a Ty nie poniesiesz z tej okazji niemałych kosztów, związanych z ciągłym, samodzielnym przeprowadzeniem aktualizacji.
Za co jeszcze trzeba zapłacić prowadząc sklep internetowy?
Chcąc prowadzić sklep internetowy oprócz stałych opłat abonamentowych za usługi Shopify, będziemy musieli wziąć pod uwagę również inne koszta. Szczególnie na start nowego sklepu, ponieważ początkowy wydatek jest o wiele większy niż późniejsze comiesięczne opłaty utrzymania serwisu. W pakietach Shopify zapewnione jest wiele usług i narzędzi, potrzebnych do prowadzenia sklepu o, których dodatkowe koszta nie musisz się martwić. Jednak wciąż sam abonament nie obejmuje wszystkich koniecznych funkcji i usług, za które niestety będziemy musieli dodatkowo zapłacić.
Za co więc musimy zapłacić oprócz opłaty Shopify:
- domena - mimo iż Shopify w cenie abonamentu dostarcza hosting, nie zapewnia jednak darmowej, spersonalizowanej nazwy domeny dla Twojego sklepu. Wszystkie serwisy na początek otrzymują domenę: myshopify. Własną nazwę domeny możesz wykupić np. za pośrednictwem Shopify w panelu administracyjnym lub podłączyć domenę zakupioną od zewnętrznego dostawcy. Opłaty za jej wykupienie i przedłużenie są niezależne od planów Shopify. W cenie abonamentu platforma nie zapewnia też hostingu poczty e-mail, o czym również należy pamiętać.
- motyw - Jeśli chcesz, aby Twój sklep był atrakcyjny, ale również łatwy w obsłudze dla klientów, a tym samym generował duża sprzedaż, wybieraj funkcjonalne motywy z przemyślanym UX. W sklepie motywów Shopify dostępne są również darmowe szablony, które mogą być idealną opcją na start, jednak jeśli chcesz skorzystać z bardziej zaawansowanych lub spersonalizowanych motywów, zazwyczaj są one płatne, a ich ceny rozpoczynają się od 180 USD.
- systemy płatności - na chwile obecną w Polsce Shopify nie oferuje jeszcze własnej usługi płatności, jaką jest Shopify Payments- dostępna jest tylko za granica. Prowadząc sklep w tym kraju, konieczne jest więc ponoszenie opłat transakcyjnych za usługi zewnętrznych dostawców płatności takich jak np. Polskie ePłatności czy wiele innych. Aktualnie na Shopify możesz dokonać wyboru z ponad 100 dostawców płatności.
- aplikacje - do prowadzenia sklepu na Shopify, potrzebne będzie rozszerzenie jego funkcjonalności. Na Shopify odbywa się to za pomocą służących do różnych funkcji aplikacji dostępnych w Shopify App Store. Wspomagają one m.in działania z zakresu marketingu, promocji, zarządzania magazynem, czy dostawami. Ilość dostępnych aplikacji jest naprawdę ogromna, co pozwala na tworzenie idealnie dobranych do Twojego sklepu zestawu funkcji. W Shopify App Store ceny płatnych aplikacji rozpoczynają się od kilku dolarów miesięcznie.
Przybliżone koszty założenia oraz miesięcznego utrzymania sklepu na Shopify:
Załóżmy, że otwieramy sklep posiadający w swoim asortymencie około 1000 produktów, który będziemy prowadzić samodzielnie. Zdecydowaliśmy się więc na wybranie pakietu Basic Shopify i postanawiamy uruchomić serwis na jednym z gotowych, jednak dodatkowo płatnych motywów. Przed rozpoczęciem sprzedaży wykupujemy własną nazwę domeny przez panel Shopify. Integrujemy nasz sklep z potrzebnymi serwisami, dostawcami usług w tym dostawcami płatności np. Polskie epłatności. Wykupujemy również różne aplikacje, potrzebne w prowadzeniu naszej działalności np. aplikacje kurierów, wspierające marketing e-mail i działania z zakresu SEO.
Przybliżona cena za wszystko na start:
- Pakiet Basic Shopify - 24 USD
- Motyw Shopify - np. Dawn - 0 USD
- Własna domena wykupiona na rok np. przez Domeny.pl - ok. 10zł na pierwszy rok, każdy kolejny ok. 100zł (cena zakupu domeny na rok przez Shopify to ok. 32 USD)
- Integracja z płatnościami np. Polskie ePłatności (dawniej PayLane) -
- Inpost Integracja - 19 USD
- Smart Product Filter & Search (do 1500 produktów) - 14 USD
- Metafields Guru - 0 USD
- Wishlist - 2 USD
- Shopify Email - 0 USD
- Translate & Adapt (w przypadku wielojęzyczności) - 0 USD
Podczas działania naszego sklepu eCommerce i miesięcznych obrotów na poziomie dla przykładu 10 tys. zł, co miesiąc będziemy ponosić następujące koszta: