WCAG (Web Content Accessibility Guidelines)

WCAG, czyli Wytyczne Dostępności Treści Web, to zestaw międzynarodowych standardów opracowanych w celu uczynienia treści internetowych bardziej dostępnymi dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.

Jak Działa?

  • Zasady dostępności: WCAG opiera się na czterech zasadach dostępności: percepcji, działania, zrozumienia i niezawodności
  • Poziomy zgodności: istnieją trzy poziomy zgodności z WCAG: A (najniższy), AA (średni) i AAA (najwyższy)

Dlaczego jest Ważne?

  • Równy dostęp: przestrzeganie WCAG pomaga w zapewnieniu, że strony internetowe i aplikacje są dostępne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami, takimi jak niedowidzenie, głuchota, ograniczenia ruchowe i trudności w uczeniu się
  • Zgodność prawna: w wielu krajach, zgodność z WCAG jest wymagana prawnie, szczególnie dla stron rządowych i publicznych usług

Przykład Praktyczny

Strona e-commerce przestrzegająca WCAG upewnia się, że wszystkie obrazy mają tekst alternatywny, filmy mają napisy, a strona jest nawigowalna i użyteczna za pomocą klawiatury. Pozwala to osobom z różnymi niepełnosprawnościami na łatwiejsze korzystanie ze strony i dokonywanie zakupów.

Chcesz rozwijać swój biznes e-commerce i maksymalizować jego potencjał? Rozważ zatrudnienie eksperta ds. e-commerce, który poprowadzi Cię przez zawiłości sprzedaży online i pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe.

Chcesz rozwijać swój biznes e-commerce i maksymalizować jego potencjał? Rozważ zatrudnienie eksperta ds. e-commerce, który poprowadzi Cię przez zawiłości sprzedaży online i pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe.

Skontaktuj się z nami!
Fraza wyszukiwania

Szukasz wiedzy?
Skorzystaj z wyszukiwarki